TESLİM, CAYMA VE İPTAL İADE KOŞULLARI
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
-
ALICI, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacak yahut tutanak tutturacaktır. Aksi takdirde; teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. ALICI, teslimden sonra ürünü özenle korumak zorundadır.
CAYMA HAKKI:
-
ALICI tüketici olması kaydıyla; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
-
Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir.
SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ ve ÜRÜN İADESİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
GENYA ORMAN ÜRÜNLERİ SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Adres : “İkitelli Keresteciler Sitesi 17. Sk. No:2-4 Başakşehir/İSTANBUL”
Telefon : 0 (212) 675 03 45 – 0 (554) 994 34 57
E-posta : info@demontha.com.tr
Kep Adresi : genya@hs03.kep.tr
CAYMA HAKKININ SÜRESİ ve KULLANIMI:
-
Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI’ya iadeli taahhütlü posta, faks, e-posta veya iade talep formu ile yazılı bildirimde bulunulması gerekmektedir.
-
Cayma bildiriminin SATICI’ya ulaşması tarihinden itibaren on (10) gün içerisinde Ürünü ve ürünün varsa her türlü eklenti, aksesuarları, ambalajı, fatura ve diğer evrakları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız şekildeSATICI’nın üçüncü maddede belirtilen teslimat adresine ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye satıcının anlaşmalı olduğu Yurtiçi Kargo veya Horoz Lojistik firması ile geri gönderilmesi zorunludur. Malın SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketleri aracılığıyla geri gönderilmesi halinde ALICI iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulmayacaktır. Aksi takdirde gönderim masraflarını ALICI ödemek zorundadır.
CAYMA HAKKININ ŞARTLARI:
- ALICI’nın cayma hakkını kullanabilmesi için;
-
6502 Sayılı Kanun kapsamında tanımlandığı şekilde “Tüketici” sıfatına haiz olması,
-
Yasal süre içerisinde SATICI’ya bildirimde bulunması,
-
Ürün/ürünlerin 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 27.11.2014 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanmış olan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde belirlenen cayma hakkının kullanılamayacağı ürünlerden olmaması,
-
Mutat kullanım dışında ürünün yeniden satışa sunulmasını engelleyecek nitelikte bir hasara uğramamış olması,
-
Ürünle birlikte ürünün iade formu, faturası, iade edilecek ürünlerin orijinal kutusu, ambalajı varsa standart aksesuarları, parçalar ve tüm eklentileri ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi ve bu şekilde kullanılmamış olması şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER:
-
Sipariş öncesinde ALICI’nın talepleri doğrultusunda, üzerinde tadilat, değişiklik ya da ilave yapılmak suretiyle kişiye özel nitelikler kazanan ürün/ürünler için ALICI cayma hakkını kullanamaz.
-
Mutat kullanım dışında ürünün yeniden satışa sunulmasını engelleyecek nitelikte bir hasara uğramamış ise ALICI cayma hakkını bu ürünler için kullanamaz. Özellikle aşağıdaki hallerde satışa sunulmasını engelleyecek nitelikte bir hasar var kabul edilir;
-
Ürünlerle bütünlük arz eden marka, logo ve/veya etiketlerin sökülmüş hasarlanmış olması,
-
Ürünlerin herhangi bir yerinde az veya küçük olması önemli olmaksızın; yırtılma, yanma, kokma, kırılma, zedelenme, bozulmanın var olması,
-
Ürünlerin nitelik ve özelliklerini kısmen de olsa kaybetmesi yahut yeniden satışı için gerekli yeni/temiz vasıflarını yitirmiş olmaları,
-
Kötü kullanıma bağlı ayıplar bulunması,
-
Boya, kimyasal, güneşten kaynaklı solma vb. herhangi bir nedenle renklerinde bozulmanın var olması.
BEDEL İADESİ
-
ALICI, kredi kartı ile yaptığı ödemelerde iade talebinde bulunması halinde, iadenin nakit olarak yapılmayacağını kabul beyan ve taahhüt eder. Cayma hakkının kullanılması halinde, ürün/ürünlerin bedeli ve nakliye masraflarını, ürün/ürünlerin cayma hakkının SATICI’ya ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde ALICI’nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ALICI’ya iade edilir. Kredi kartına yapılan iade, bankaların mevcut iade prosedürleri çerçevesinde yapılır. Bu çerçevede taksitle ödeme söz konusu olduğu hallerde de iade bankaların mevcut prosedürleri çerçevesinde yapılır. SATICI’nın ALICI’nın kredi kartının iptal edilmiş/değiştirilmiş ve/veya herhangi bir sebeple işlemez halde olması nedenleriyle iade yapamaması durumunda ALICI, SATICI’ya konuya ilişkin ilgili bankadan alınan evraklar ile birlikte yazılı olarak başvurarak parayı teslim almakla yükümlüdür. ALICI böyle bir durumda SATICI’dan her ne nam altında olursa olsun gecikme zararı, faiz ve benzeri hiçbir talepte bulunamaz.